E-Book (PDF)
36,99 € inkl. Mwst.
lieferbar
In den Warenkorb Auf die Merkliste

Business

Business Culture Design (englische Ausgabe)

Develop Your Corporate Culture with the Culture Map

von Simon Sagmeister.

Although culture is what gives companies the ability to survive, it is often addressed only after problems have emerged. While it is true that corporate culture cannot be put into numbers, it can be visualized and modeled using the author's Culture Map. The values underlying all corporate cultures are represented in seven colors which combine to form individual patterns. The Culture Map can be used as a basis for successful change and innovation processes, mergers, and integrations. When managers and employees see where they are trying to go, it enables them to take the appropriate decisions and actions.

 

"This is the perfect (work-)book for those who want to know what makes their organization tick and who want to actively sculpt its success." Carina Kontio, Handelsblatt

"An extensive introduction to the topic of corporate culture with vivid case studies and graphics. Very attractive design and great visual transfer." acquisa

›  mehr
44,99 € inkl. Mwst.
lieferbar
In den Warenkorb Auf die Merkliste

Business

Praxisbuch Dienstleistungsmarketing

Inspirationen, Strategien und Werkzeuge für KMU, plus E-Book inside (ePub, mobi oder pdf)

von Veronika Bellone, Thomas Matla.

Die Unternehmensstrategie für Dienstleister

Die Dienstleistungsbranche ist der am schnellsten wachsende Wirtschaftszweig. Trotzdem ist das Angebot an hilfreicher und wirklich praxisorientierter Marketingliteratur speziell für kleine und mittlere Unternehmen (KMU) aus dem Dienstleistungssektor gering. Dieses Buch schließt eine Lücke und gibt den Leserinnen und Lesern konkrete Hilfen für eigenständig durchführbare Brainstormings, Innovationsentwicklung, Strategieumsetzung und gelingendes Marketing an die Hand.

Veronika Bellone und Thomas Matla liefern einen kompletten Leitfaden für KMU, zeigen Trends, Innovationen und Erfolgsfaktoren im Dienstleistungsmarketing auf und präsentieren Strategien und praxiserprobte Tipps zur Entwicklung und Optimierung von Geschäftsmodellen.

›  mehr
26,99 € inkl. Mwst.
lieferbar
In den Warenkorb Auf die Merkliste

Business

Challenge Management (englische Ausgabe)

What managers can learn from the top athlete

von Wladimir Klitschko, Stefanie Bilen.

Like no other professional athlete, Dr. Wladimir Klitschko took care of his career outside the world of competitive sports while he still was an active boxer. He founded K2 Promotions, the KLITSCHKO Foundation, and the KLITSCHKO Management Group. In 2016 he even created a degree program at the prestigious University of St. Gallen in Switzerland, in which he teaches the basics of Self- and Challenge Management. KLITSCHKO Ventures, the holding company in which all his business activities are incorporated, followed.

Dr. Wladimir Klitschko knows that a professional athlete has many skills from which the world of business can profi t. It is his special talent to regard problems as challenges and accept them as a part of life. In this book, he fi nally explains how he does it. Now it's your turn to use his methods to make your business succeed, to master your personal challenges, and to take charge of your work and life!

 

"There are some people in this world who simplyare fantastic role models. They are people who are consistent and have great power of persuasion; people who are persistent and become successful because of this. This is the kind of person I consider Wladimir Klitschko to be."

Bill McDermott, SAP SE CEO

›  mehr
E-Book (PDF)
26,99 € inkl. Mwst.
lieferbar
In den Warenkorb Auf die Merkliste

Business

Where to Play

In nur 3 Schritten zu den profitabelsten Marktchancen

von Marc Gruber, Sharon Tal.

Machen Sie Ihr Spiel!

Es ist völlig egal, ob Sie ein Unternehmen gründen oder eines führen, das dringend neue Produkte auf den Markt bringen muss. Sie stehen immer vor einem Dilemma: Worauf sollen Sie sich konzentrieren? Welches Spiel wollen Sie spielen? Damit Sie dies herausfinden können, haben Marc Gruber und Sharon Tal den Market Opportunity Navigator entwickelt. Er besteht aus drei einfachen Tools, mit deren Hilfe Sie Ihren perfekten Blauen Ozean finden - also einen neuen, lukrativen Absatzmarkt. Ganz im Geist der Business-Model-Bücher können Sie Ihre Ideen und Wahlmöglichkeiten mit diesem Buch visualisieren. Und am Ende treffen Sie viel leichter die wichtigsten Entscheidungen und schreiben Ihre eigenen Spielregeln.

›  mehr
4 von 4 Artikeln